Kosarica sa blagom

10807806_10205493857204974_391857778_nKosarica sa blagom je igra koja zivi nesto vise od 30 godina te je namjena za djecu od 6-10 mjeseci, a osmislio ju je Elinor Goldschmied, britanski psiholog.

Ova igra pocinje tek kada beba moze samostalno sjediti ili stajati cetveronoske kako bi lakse mogla istrazivati ono sto se nalazi u kosari. Igra pomaze da male bebe koje poznaju tek miris majke, dudu, neku plisanu igrackicu u rukama otkriju kroz igru i ostale predmete i tako dodju u doticaj sa okolinom igrajuci se . Beba nije sposobna hodati i otkrivati stvari oko pa cemo joj u kosarici sa blagom ponuditi predmete koji nas okruzuju i tako joj omoguciti da polako istrazuje i raspoznaje predmete.

Ja moram priznati da za ovu tehniku nikada nisam cula te sam se po prvi puta upoznala sa njom prije skoro 2 godine kada smo starijeg sina upisivali u jaslice. Dok smo mi popunjavali formulare krajickom oka sam gledala kako kao noj gura glavu u kosaru punu nekih zlica, metalnih lanaca, kuhaca, pa cetke za pranje sudja i najezila se. To mi se nikako nije svidjalo jer sam bila naucena da se moje dijete igra plasticnim igrackama sto sviraju i mekanim plisancima kojima se ne moze povrijediti i ostala sam sokirana kada sam vidjela na koji nacin je vrpao po toj kosari  i istrazivao. Komad slaufa je izvukao i veselio mu se ko pile glisti i od tad je zavolio saluf u bilo kom obliku. 🙂 Onda nam je teta iz vrtica objasnila sto je to i na koji nacin pomaze bebama . Jako zanimljivo…

Ja nisam odmah letjela kuci i pripremila istu kosaru ali sam pokusavala uvesti sto vise drvenih igracki, ubacila sam sarene prirodne materijale, odrezala sam i komad slaufa naravno sa kojim je i spavao jedno vrijeme ako se ne varam, dozvolila sam mu da se igra kuhacama i zlicama bez straha da ce se udaviti ili povrijediti. On je tako otkrivao neki novi svijet…

Tako sam proslog tjedna odlucila napraviti jednu, onako sa gustom. Jos jednom sam procitala detaljno upute na internetu na koji nacin i sto ubaciti unutra te krenula na posao.

Prvo su mi pali na pamet materijali koje na dira cesto i nema ih oko njega , stvari poput spuzvice za pranje sudja, kozmeticku cetkicu radi mekanih dlacica , cesljic mekani koji sam koristila kad je bio beba , plasticna mala vrecica , drvena kuhaca, metalna mutulica za jaja… Naslo se tu puno stvari, a sto sam vise razmisljala i gledala oko sebe, kosara se punila na moje opce zadovoljstvo.

Kosara blaga neka bude pletenaili napravljena od nekog drugog prirodnog materijala od oko 35 cm u promjeru i oko 12 cm visine ispunjena s oko 60/100 različitih objekata (moze i manje ili vise pa mijenjate nakon nekoliko vremena, dodajte ili oduzmajte predmete ) koji imaju svojstvo da “ne-strukturirani”, odnosno da su vrlo jednostavne izradjene iskljucivo od prirodnih materijala: drveta, metala, gume, papira, tkanine, koze, krzna, kartona, rog itd. U izvornoj verziji, su zabranjenei plasticni predmeti. Bitno je ukljuciti predmete koji bude svih 5 osjetila, tako da beba moze osjetiti lakocu odnosno tezinu predmeta, mekocu, grubost, miris, okus, hladnocu, zvukove koje proizvode predmeti, boju, sjaj…

Objekti prirodnog podrijetla: ceseri, skoljke ,kesteni, rijecno kamenjem, prirodne spuzve, kokos, orasi…
Predmeti od prirodnih materijala: loptice vune / pamuka, kozmeticka cetkica, cetkice za zube,  drvena cetka sa prirodnim vlaknima
Drveni objekti: zvecke, odjeca, klinovi, zavjese ,prstenje, zlice, salice  za jaja
Metalni predmeti :kompleta kljuceva, lanci, posudje, lonci,  poklopci za staklenke pekmeza
Ja osobno nisam koristila sitne stvari poput oraha , kestena, gumbova itd. jer smatram da nije idealno za ovako male bebe ali sam zato u obicnu lanenu vrecicu stavila sjemenke tresnje i usila. Mozete iskoristiti jastucic koji se grije u mikrovalnoj koji je punjen kosticama tresnje. To je prirodan materijal i proizvodi zvuk.

Cilj ne staviti bebu da sjedi ili kako vise voli u neki mirni kutak bez televizora ili ostalih zvukova koji mu odvracaju pozornost i staviti kosaru ispred njega. Takodjer je i bitno ne intervenirati, nasa uloga u ovoj igri je uloga promatraca.Treba se odmaknuti od bebe i pustiti da sama istrazuje. Beba ce prvo jedno vrijeme gledati u kosaru, a zatim poceti vaditi stvari jednu za drugom, gledati, okretati, gurati u usta… Zanimljivo ih je gledati na koji nacin ih fasciniraju predmeti.  Uzivajte ! 🙂

Pa eto, nadam se da vam se ideja svidjela Nazalost, na internetu nisam mogla pronaci ni jednu inforamciju o ovoj tehnici na hrvatskom jeziku pa mislim da se ova tehnika cak i ne koristi. Ako je poznajete mozete mi napisati u komentar na koji nacin i pod kojim imenom je mogu naci. Hvala!10754900_10205493857124972_1854666852_n 10799254_10205493857284976_127489474_n 10799605_10205493857604984_1261960798_n 10811225_10205493857324977_1141057175_n
10811447_10205493857444980_896642614_n10807117_10205493857644985_1685190550_n

Oglasi

Komentiraj

